Livet på landet

Helgen

Publicerad 2014-05-25 11:05:16 i Allmänt,

Helgen rasar förbi och imorgon börjar min sista arbetsvecka. Eller arbetsvecka kanske man inte kan kalla det när jag bara jobbar 2.5 dagar :-)

I fredags så flyttade kaninen Alice tillbaka till sitt barndomshem där hon ska bo med en söt liten kaninkille. De verkade komma bra överens även fast killar som vanligt bara har en sak i huvudet ;-) Jag tror hon kommer trivas bra där.

När vi fick bort kaninburen så kunde jag äntligen göra klart det sista i bebisrummet men jag är inte riktigt nöjd, det saknas nåt men jag vet inte riktigt vad. Ev ett litet avlastningsbord att ha bredvid gungstolen. Ska suga lite till på den karamellen.

Jag har köpt massa blommor och planterat i krukor. Det mesta går i vitt och lila. Nu känns det mer somrigt på gården.
Jag saknar verkligen syrénbuskar på vår gård. Jag vill ha massor med träd och buskar som blommar och luktar gott! Ett stort gammalt äppelträd som man kan sitta och fika under vore en dröm. Tyvärr var det väldigt dåligt med växter här när vi flyttade in. Vi planterade två äppelträd men de tog sorkarna död på:-( Ska göra ett nytt försök i år.

Igår var det kalas hela dagen. Först var Yasmine på kalas hos en kompis sen var vi på 50-årskalas på kvällen. Det bjöds på god mat och barnen badade i poolen. Vid nio var jag och Yasmine nöjda så vi åkte hem och kollade på film. Mannen kom hem vid fyra imorse ;-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Nette

Familj: gift med Andreas, 7-åriga dottern Yasmine, hundarna Loke och Freja, katterna Josefine och Ida, kaninerna Alice och Katja Bor: i ett hus på landet

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela