Livet på landet

Rabarberkräm

Publicerad 2014-06-04 10:52:52 i Allmänt,

Efter ännu en natt med minimalt med sömn känner jag mig inte på topp idag. Även fast jag hade velat legat kvar länge till så gick jag, efter lite snoozande, upp när klockan ringde. Om jag är riktigt trött ikväll så kanske jag lyckas sova i natt. Det funkar inte att sova till efter nio på morgnarna då kan jag inte somna på kvällen.

Jag var så sugen på rabarberkräm i morse så jag måsta gå ut och plocka lite rabarber och koka mig en kräm.


Jag hittade några hallon och blåbär i frysen som också fick vara med. Det blev så gott! Och det är ju så enkelt att göra.
Vår rabarberbuske är redan jättestor så jag måste hitta på lite att göra med alla rabarber. En rabarberpaj och kanske lite rabarbersaft ska jag nog göra.
Vi har hundarna att tacka för att rabarbern växer så det knakar då de har varit där och "vattnat" den hela våren:-) Äckligt tycker vissa men jämfört med alla gifter och skit det är i frukt och grönsaker man köper i affären så är inte lite hundkiss så farligt.

Nu ska jag samla krafter och åka in och handla markduk och lite annat som behövs till poolförberedelserna. Kanske kan jag tigga till mig en biltvätt av pappa också. Han brukar inte vara så svårövertalad;-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Nette

Familj: gift med Andreas, 7-åriga dottern Yasmine, hundarna Loke och Freja, katterna Josefine och Ida, kaninerna Alice och Katja Bor: i ett hus på landet

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela