Livet på landet

Älvvallen

Publicerad 2014-06-12 08:35:04 i Allmänt,

Snart ska jag skjutsa Yasmine till hennes sista skoldag innan sommarlovet. Den ska de spendera på Älvvallen med massa aktiviteter och roligheter. Hoppas finvädret hållet i sig så de slipper regn. Cykeln ska också med då hon ska cykla hem till en kompis efteråt. Jag blir lite orolig när de ska cykla i köpingen och jag har fått bannor av Yasmine för hon tycker jag är tjatig när jag säger att hon måste vara försiktig.
-MAMMA jag är inte dum i huvudet! ;-)
Bättre att säga det en gång för mycket än en gång för lite tycker jag:-) Det är ju bara att inse att ens små pluttar växer upp och blir stora och att de måste få prova på nya saker för att lära sig.

Imorgon är det examen och allt är förberett inför den stora dagen. Nu lämnar hon lågstadiet och sina gamla lärare. Önskar hon fick ta med sig sin fröken som är så otroligt bra men tyvärr så går ju inte det. Hoppas de nya lärarna är bra de med.

Ikväll ska Emma försöka sig på det omöjliga, att lära mig locka hår. Får se hur det går. Sen ska naglarna målas och det ska visst skrivas sommarlov på dem också. Pillergöra!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Nette

Familj: gift med Andreas, 7-åriga dottern Yasmine, hundarna Loke och Freja, katterna Josefine och Ida, kaninerna Alice och Katja Bor: i ett hus på landet

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela