Livet på landet

Sparkar

Publicerad 2014-02-06 08:29:10 i Allmänt,

Det är full fart på bebisen nu. Den sparkar och far runt som en liten tok men så fort Yasmine eller Andreas lägger dit handen och ska känna så slutar den. En liten blygis kanske:-) Andreas kände en liten spark förra veckan.

Det känns så skönt att ha rummet klart så vi slipper känna stress över det senare. Nu kan vi bara njuta och göra småpysslet som är kvar i lugn och ro. Spjälsäng, hylla/skötbord och lite småplock ska handlas lite längre fram. Det ska bli så spännande att ställa iordning allt, att gå igenom grejerna från när Yasmine var bebis och se vad som ska användas och vad som behöver handlas. Det känns bra nu och jag känner att vi är i fas.
Jag känner dock en liten klump av besvikelse över att en av de personer jag trodde skulle stötta mig och finnas där inte alls har visat något större intresse. Kanske är det som vanligt jag som bygger upp för stora förväntningar på hur människor ska bete sig och därför blir besviken när det inte blir så.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Nette

Familj: gift med Andreas, 7-åriga dottern Yasmine, hundarna Loke och Freja, katterna Josefine och Ida, kaninerna Alice och Katja Bor: i ett hus på landet

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela