Livet på landet

Älskade barn

Publicerad 2014-02-18 22:16:55 i Allmänt,

När Yasmine började sexårs så fick hon inte med sig någon tjej från sitt gamla dagis och i nya klassen var de bara åtta tjejer. De andra tjejerna hade alla med sig nån från sitt gamla dagis så det blev en tuff start för henne. Att hon dessutom inte är den som tar för sig i nya grupper gjorde inte saken lättare. Men ganska snabbt hittade hon en tjej i klassen och de blev snabbt bästisar och lekte ofta med varandra.

Sommarlovet mellan ettan och tvåan så flyttade hennes kompis tillbaka till Finland där de kom ifrån och än en gång försvann hennes trygghet och vän. Den här gången blev hon riktigt deprimerad och det var många kvällar jag fick trösta henne då hon var ledsen över att ha mist sin bästa vän och kände sig ensam. På skolan lekte hon med de andra men efter skolan var det sällan hon hade någon att leka med.
Att se sitt barn så ledset och inte veta vad man ska göra fick även mig att känna mig riktigt låg. Jag försökte att få henne att börja med någon hobby och komma ut och träffa nya vänner men hon vägrade och blev bara ännu mer ledsen. Att hon i samma veva hamnade i tidig pubertet med alla omställningar det innebär gjorde det här till en otroligt jobbig tid för henne.
Många gånger kunde hon bara börja gråta och säga att hon hatade sitt liv.
Mitt mammahjärta krossades varje gång detta hände och jag var helt förtvivlad och visste inte vad jag skulle ta mig till.

Men så för ca ett halvår sedan började det vända och hon kom sakta men säkert tillbaka till sitt gamla glada jag igen. Hon började ta för sig mer och började leka mer och mer med vänner efter skolan. Det hade även börjat en ny tjej i klassen som hon började vara med.

Nu förtiden så är hon med kompisar hela tiden och har börjat med olika aktiviteter som hon älskar och hon är en helt ny tjej full av liv och självförtroende.
Nu är det nästan så jag får hejda henne från att vara med kompisar nån dag ibland så jag får rå om henne lite:-)
Nyheten att hon skulle få ett syskon, som hon önskat sig mest av allt i flera år, har också hjälpt till att höja hennes humör.
Hon lyser som en sol och jag är så glad och lättad att hon mår bra och är glad igen♥♥♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Nette

Familj: gift med Andreas, 7-åriga dottern Yasmine, hundarna Loke och Freja, katterna Josefine och Ida, kaninerna Alice och Katja Bor: i ett hus på landet

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela