Livet på landet

Eko odling

Publicerad 2014-08-22 13:23:56 i Allmänt,

Det har gått riktigt bra med mina odlingar i år. För första gången har jag drivit upp allt själv istället för att köpa färdiga plantor och vad mycket roligare det känns när man har varit med från början och verkligen vet att de inte besprutats med några gifter. Att se sina små frön växa upp till stora plantor. Som små bebisar:-)
Här är några av de grönsaker som jag planterat.

Det har kommit flera jättestora gurkor som är härligt krispiga att äta.
Brytbönor har vi skördat under några veckor nu och fler växer upp hela tiden. Chilin växer på och jag skördade den första igår men har inte hunnit provsmaka den än.
Tomaterna börjar bli röda, de flesta har dock hamnat direkt i min mun ;-) Det är ju så gott med solmogna tomater.


Paprikan var lite seg i starten och jag trodde inte det skulle bli nåt av den men nu börjar den komma fram. Får se om de hinner växa klart innan frosten kommer.


Morotslandet är Yasmines ansvar och där växer det så det knakar. Det är både vita, orangea och lila morötter.


Skillnaden mellan en affärsköpt gurka och våra gurkor :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Nette

Familj: gift med Andreas, 7-åriga dottern Yasmine, hundarna Loke och Freja, katterna Josefine och Ida, kaninerna Alice och Katja Bor: i ett hus på landet

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela