Livet på landet

Bakning och ved

Publicerad 2014-04-06 11:37:18 i Allmänt,

Söndagar har blivit bakdag här hemma nuförtiden. Jag och Yasmine håller på att baka ostfrallor och baguette med oliv, fetaost och soltorkade tomater. Det bästa är som vanligt när man får provsmaka det alldeles nygräddade brödet :-)

Jag gjorde ett försök att hjälpa Andreas med veden men det funkade i ca 10 minuter sen sa kroppen ifrån. Jag blir så frustrerad! Jag tycker det är kul att stå och kasta ved. Träning, nytta och friskluft på samma gång, hur bra som helst.
Men nästa år då jäklar ska jag kasta ved så det står härliga till! Det är inte mycket kvar nu, nån kubik bara. Sen ska pappa ha lite också.
Undra vad vi ska göra resten av våren/sommaren när veden är klar så här tidigt;-) Det har aldrig hänt förut!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Nette

Familj: gift med Andreas, 7-åriga dottern Yasmine, hundarna Loke och Freja, katterna Josefine och Ida, kaninerna Alice och Katja Bor: i ett hus på landet

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela