Livet på landet

3 ska bli 4

Publicerad 2014-04-24 21:37:51 i Allmänt,

Helt plötsligt så börjar det gå upp för mig att vi snart kommer att vara en till liten person i familjen.
Tidigare har jag inte tänkt så mycket på det men efter att vi ställt iordning bebisrummet och börjat handla grejer så blev det helt plötsligt så uppenbart.
Nu börjar jag nästan känna lite stress inför allt som ska fixas.
Vad behöver förberedas och införskaffas innan lillen kommer? Jag kommer inte ihåg mycket alls sen Yasmine föddes. Vad måste man ha innan och vad kan man vänta med? Vilka papper och praktiska saker behöver förberedas?
Jag känner mig som ett stort frågetecken så kvällen har spenderats på att googla allt som jag funderar över. Tack gode gud för Google!
Att man skulle ha fått moderskapsintyg från barnmorskan som man skulle ha skickat in till fk hade jag ingen aning om. Jag har inte fått det än så det måste jag kolla med MVC när jag ska dit imorgon. Någon ny tid för ultraljud är inte inbokad och det skulle göras i veckan 32 eller 34, jag kommer inte ihåg vilket. Eftersom jag är i vecka 32 nu så är det verkligen dags för det.
Det är så mycket att tänka på och jag känner mig virrigare än någonsin!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Nette

Familj: gift med Andreas, 7-åriga dottern Yasmine, hundarna Loke och Freja, katterna Josefine och Ida, kaninerna Alice och Katja Bor: i ett hus på landet

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela