Livet på landet

En dag i skogen

Publicerad 2013-09-07 20:17:50 i Allmänt,

Det gick väldigt bra på svampplockarturen idag. Efter lite letande hittade vi massor av kantareller. Vi hade kunnat plockat massa mer men det ska ju rensas också så vi gav oss, för den här gången.
Jag fick ta hela dagens ranson så det blev sammanlagt två icapåsar. Har stått och rensat så jag fick ont i ryggen men nu har jag frysen full av kantareller:-)



Jag hittade lite blåbär också. Gott att ha till morgonfilen.

Tidigare idag plockade jag och Yasmine lingon som växte alldeles runt knuten här hemma. Vi fick ihop några liter så nu kan vi göra lingonsylt. Det är så mycket godare med hemgjord sylt än den man köper i affären.



Nu har vi ätit kinamat och sitter och tar det lugnt framför tvn och känner oss nöjda med dagen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Nette

Familj: gift med Andreas, 7-åriga dottern Yasmine, hundarna Loke och Freja, katterna Josefine och Ida, kaninerna Alice och Katja Bor: i ett hus på landet

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela