Livet på landet

Njur problem

Publicerad 2013-11-05 18:28:16 i Allmänt,

Imorse ringde veterinären och berättade att de analyserat blodprovet och att det är njurarna det är fel på samt att hon var uttorkad. De ville att jag skulle dit igen idag så de fick ge vätska upp henne. Jag fick en tid vid min lunch så jag stressade hem och hämtade Josefin sen till veterinären där de gav henne två stora sprutor med vätskeersättning under huden i nacken. Hon fick en stor puckel där av all vätska men nu har den försvunnit.
Jag fick med mig lite matprover för att se vilken hon tycker bäst om så det håller vi på att testa nu.
Jag fick även en ny tid imorgon då de ska ge henne mer vätska och jag ska välja vilket specialfoder vi ska ha.
Jag skulle betala imorgon så vi får se vad det här kalaset slutar på.
Det dumma är att vi kommer måste ge båda katterna av specialfodret då det kommer vara omöjligt att försöka ge dem olika mat, alltså dubbelt så dyrt:-( Hon kommer behöva äta av det resten av livet.

Jag har också varit iväg och köpt nya kattlådor och olika kattsand så nu har vi tre lådor utplacerade med tre olika kattsands varianter. Hoppas att nån av dem faller damen i smak så hon slutar att kissa på golvet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Nette

Familj: gift med Andreas, 7-åriga dottern Yasmine, hundarna Loke och Freja, katterna Josefine och Ida, kaninerna Alice och Katja Bor: i ett hus på landet

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela