Livet på landet

Längtan

Publicerad 2013-11-11 20:00:09 i Allmänt,

Åhhh vad jag längtar till jul nu!
Nu vill jag ha snö, några minus grader och lön så jag kan handla massa julklappar!
Jag vill börja sätta upp julsaker och massa belysning utomhus.
Jag vill baka pepparkakor, lussebullar och julgodis.
Jag vill lyssna på julsånger och gå i julpyntade affärer.
Jag vill slå in fina julklappar.

Vi har faktiskt tagit beslut att ha en fejk gran i år. Det tar emot lite men samtidigt så kan vi sätta upp den mycket tidigare och få njuta av den lite längre utan att den barrar massa. Jag får köpa en grandoftande wunder baum och hänga i granen så kan jag låtsas att det är en riktig gran:-)

Jag letade fram lådorna med julsaker i helgen och ska nog bära in dem imorgon så jag kan gå igenom om det behöver införskaffas några nya julgrejer och kolla så allt fungerar. Man kan ALDRIG få för mycket julpynt!

Kommentarer

Postat av: Emma

Publicerad 2013-11-11 20:28:35

Jag var nära jag med, att dra igång julmusiken häromdagen, men höll mej. Phew:-D
Men på fredag börjar jag städa, och sen jäklar!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Nette

Familj: gift med Andreas, 7-åriga dottern Yasmine, hundarna Loke och Freja, katterna Josefine och Ida, kaninerna Alice och Katja Bor: i ett hus på landet

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela