Livet på landet

On the ice

Publicerad 2013-03-29 14:26:20 i

Vilken underbar dag och än har den bara börjat.
Jag och Yasmine började morgonen med påskäggs jakt, påskharen hade varit här och gömt några ägg. Sen gjorde vi oss iordning och åkte ut till de andra på isen. Det har varit strålande sol hela dagen och vi har suttit i varsin solstol och bara njutit, stekt kolbullar och haft det bra.

Jag, Yasmine och hundarna kom nyss hem och vi är lika trötta hela bunten men det finns ingen tid för vila för nu ska det förberedas för kvällens grillpartaj:-)
Jag håller på att koka kola till banoffee pajen som jag ska bjuda på ikväll. Snart ska vi duscha och sen ska vi hämta de andra nere på isen och middagen ska förberedas men en liten vilopaus ska jag ändå passa på att ta nu.

Får se om det blir utgång med brudarna ikväll. Just nu är jag inte så sugen men efter nåt glas vin vet man aldrig vad som händer;-) Det skulle ju vara kul att träffa alla eftersom det inte blir så ofta nu för tiden och vi brukar alltid ha kul tillsammans. Får se också vilket skick karlarna är i när de kommer från isen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Nette

Familj: gift med Andreas, 7-åriga dottern Yasmine, hundarna Loke och Freja, katterna Josefine och Ida, kaninerna Alice och Katja Bor: i ett hus på landet

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela