Livet på landet

Mar. 10, 2013

Publicerad 2013-03-10 18:36:27 i

Äntligen känner jag mig piggare så idag har vi varit ute hela dagen. Vi började med en promenad sen åkte vi skoter nere på surhålet. Helt perfekt före var det. Jag drog runt Yasmine på madrassen men efter som hundarna också skulle vara med och höll på att trassla in sig i repen så fick Yasmine sätta sig på skotern och köra istället. Hon är så duktig att köra skotern trots att den är stor och tungstyrd.

Till lunch grillade vi korv ute i solen. Älskar den här tiden på året då man både kan njuta av snön, solen och värmen på samma gång.
Det tråkiga är att det blir så skitigt inne av allt grus som dras in och all skit som töar fram. Konstigt att vi har både häst och fårskit på gården trots att vi varken har hästar eller får... Hundskit ligger det också lite här och där även fast våra hundar alltid går ut på täckten eller i skogen och skiter. Lite irriterande.

Jag har även hunnit med att färga håret och brynen så nu känner jag mig lite mindre sunkig.
På tisdag är det dags för träning igen och nu vill jag inte ha några fler sjukdomar som sabbar. Det ska bli så skönt att komma igång igen efter 2,5 veckors uppehåll! Jag måste verkligen köra på nu om jag ska våga visa mig i bikini till sommaren. Just nu känner jag mig som ett stort dallrigt fetto.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Nette

Familj: gift med Andreas, 7-åriga dottern Yasmine, hundarna Loke och Freja, katterna Josefine och Ida, kaninerna Alice och Katja Bor: i ett hus på landet

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela