Livet på landet

Gå-ner-i-vikt tävling

Publicerad 2013-03-17 09:11:41 i

Attans vad god banoffee pajen blev! Den gick verkligen hem hos alla kollegor på jobbet. Den kommer jag absolut att testa igen:-)

Jag och en kompis ska ha en gå ner i vikt tävling som startade i fredags. Den kommer att pågå 1-2 månader och den som vinner får bjuda ut den andra på middag. Vi har inte satt slutdatum ännu. Jag har legat och funderat och tror även att jag ska ta en vit period under den tiden. Jag vill ju få ut max av min träning och gå ner så mycket som möjligt i vikt.
Tävlingen är en rolig morot men mitt mål har ju även sedan tidigare varit att komma ner till 70 till sommaren. Jag startade tävlingen på 77.9 kg så jag har ju en hel del som ska bort. Det är så jäkla mycket svårare att gå ner sen jag slutade röka men jag ska kämpa på och göra mitt bästa för att lyckas!

Jag ska försöka hinna göra lite nyttig mat idag som jag kan fylla frysen med så det går fort att bara plocka fram när det är knappt om tid. Planering är viktigt när det gäller att äta nyttigt och under veckorna finns det inte mycket tid över för sånt så det gäller att vara förberedd.
Jag ska även skriva ihop en matsedel för nästa vecka. Det är ju även min matlagningsvecka så då kan jag försöka anpassa maten så mycket som möjligt så den passar både mig och resten av familjen.
Jag ska också passa på att ta lite mått på midja, rumpa, armar och sånt för att även se skillnaden där.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Nette

Familj: gift med Andreas, 7-åriga dottern Yasmine, hundarna Loke och Freja, katterna Josefine och Ida, kaninerna Alice och Katja Bor: i ett hus på landet

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela