Livet på landet

Trädgårdsarbete

Publicerad 2013-06-08 15:37:09 i

Nu är växthuset tvättat och skrubbat och imorgon hoppas jag att det är torrt så jag kan börja måla det.
Efter många funderingar fram och tillbaka har vi nu bestämt att det ska målas svart. Det passar nog bäst in med resten av trädgården då vi har mycket svart och mörkbrunt där.
Vi ska även byta taket och grunden och fixa några rutor som saknas. Däremot tänker jag inte kitta eller lista om rutorna då de sitter bra och jag tycker det är lite charmigt att det inte är helt perfekt.
Jag vill helst börja måla NU!

Vi var in och handlade växter till den nya stenpartiplanteringen så nu är den äntligen klar. Det jobbiga när man planterar är att vänta på att det växer till sig så det blir så där fint som man föreställt sig. Jag vill ju ha det så på en gång!

Sakta men säkert växer en trädgård fram här hemma. Det jag känner saknas nu är några fruktträd och syrénbuskar. Jag älskar syréndoften och vill ha massor av syrénbuskar på gården.
När vi flyttade hit fanns inga rabbatter, buskar eller träd. Det var en helt kal och tråkig trädgård. Det enda som fanns var växthuset.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Nette

Familj: gift med Andreas, 7-åriga dottern Yasmine, hundarna Loke och Freja, katterna Josefine och Ida, kaninerna Alice och Katja Bor: i ett hus på landet

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela