Livet på landet

Fynd

Publicerad 2013-06-30 20:19:14 i Allmänt,

Gårdagen var en riktigt fyndardag!
Först när vi var och handlade plasttak till växthuset så fick vi det för 240kr. Jag hade räknat innan på att det skulle gå på några tusen men när vi kollade det så skulle det bli ca 600. Redan där var jag glad att vi sparat några tusen. När jag sen ska betala så säger han 240 kr. Jag skyndade mig att betala och gick därifrån med ett stort leende :-)



Nu har jag ingen före bild att jämföra med men så här ser det iaf ut nu med nytt tak och ny färg. Det är bara plankorna till grunden som fattas sen är det klart.

Nästa fynd gjorde jag på loppis. Jag har letat efter en bänk som vi kan ha i trädgården och jag hittade en som passade perfekt. För 170kr fick jag en hel utemöbel med bänk, två stolar och bord. Eftersom jag bara behövde bänken så fick pappa resten av gruppen plus att jag köpte till två extra stolar så han fick en hel grupp. Jag hittade även en stor zinkkruka för en tjuga och två stora lyktor för 20 kr styck. Allt som allt gick det på 280 kr :-)
En mycket bra affär tycker jag!



Funderar på om jag ska betsa den i samma mörka färg som trädäcket eller om jag bara ska olja in den. Ska suga på den karamellen ett tag till.

På kvällen blev det grillning och bad med grannarna.



En riktigt trevlig dag var det :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Nette

Familj: gift med Andreas, 7-åriga dottern Yasmine, hundarna Loke och Freja, katterna Josefine och Ida, kaninerna Alice och Katja Bor: i ett hus på landet

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela