Livet på landet

Löpning

Publicerad 2013-07-14 20:19:10 i Allmänt,

Försöker att komma igång och börja springa och idag var andra dagen jag tog en löprunda.

Igår hade jag tråkigt och fick ett infall att jag skulle prova att springa en sväng.
Jag hade börjat på lite smått att jogga innan jag bröt tån.
Jag drog på mig träningskläderna och tog med hundarna ut på en runda.
Jag går till en skogsväg en bit ifrån oss och sen springer jag skogsvägen fram och tillbaka. Det blir ca 1,2 km. Inte långt för en riktig löpare men fullt tillräckligt för mig till att börja med.

Det som är bra är att det är mjukt underlag så jag slipper få så ont i knäna.

Första vändan är det en lång uppförsbacke så efter halva så får jag gå en bit för att orka med. Sen vänder jag och joggar hela vägen tillbaka.

Igår kändes det riktigt bra för att vara första gången men idag hade jag träningsvärk och ondare i tån så det kändes tungt att springa. Trots det så fick jag en bättre tid då jag gick mindre idag än igår.

Det känns verkligen att jag använder helt andra muskelgrupper när jag springer än när jag tränar på gymmet eller cyklar. Det var länge sen jag hade träningsvärk sist.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Nette

Familj: gift med Andreas, 7-åriga dottern Yasmine, hundarna Loke och Freja, katterna Josefine och Ida, kaninerna Alice och Katja Bor: i ett hus på landet

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela