Livet på landet

Hallon

Publicerad 2013-07-31 20:31:47 i Allmänt,

I fjol upptäckte Andreas en stor vildhallonbuske som växer vid täcktkanten på vår gård. Förstår inte hur vi har kunnat missa den i alla år!

I måndags såg jag att det började bli massa hallon där och idag när vi kollade var det alldeles fullt av stor röda hallon!
Vi plockade en full burk på ca 10 min. Imorgon blir det färska hallon till frukost filen.



Loke var också med och nosade omkring i busken så jag provade att ge honom ett hallon och det mumsade han i sig i ett naffs. Han tyckte så mycket om det att han började plocka dem själv direkt från busken:-) Han såg så himla sött ut när han försiktigt tog tag i ett hallon och drog av det från busken. Efter ett tag stod han mitt inne i busken och smaskade.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Nette

Familj: gift med Andreas, 7-åriga dottern Yasmine, hundarna Loke och Freja, katterna Josefine och Ida, kaninerna Alice och Katja Bor: i ett hus på landet

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela