Livet på landet

Göra ingenting

Publicerad 2013-07-13 15:11:19 i Allmänt,

Andreas och Yasmine åkte och fiskade i morse och blir borta hela dagen så då hade jag planer på att göra ingenting idag. Bara ligga i solen och lata mig.
Problemet är bara att jag vet inte riktigt hur man gör ingenting. Jag provade att lägga mig i solstolen men efter att ha tvingat mig kvar i 15 minuter så gick det inge längre. Det är så otroligt tråkigt så jag blir alldeles nervös!

Istället tvättade jag bilen och medans jag ändå hade slangen framme fick hundarna sig en tvätt de med.

Sen städade jag i växthuset ända tills jag flyttade på några grejer och världens äckligaste minorms/larvs/igel liknande äckel kuse hoppade fram och slingrade och for omkring som en tok! Hade det inte varit för att den låg framför dörren så hade jag tok sprungit därifrån men jag vågade inte kliva över den för då hade den säkert försökt äta upp mig eller nåt. Så istället försökte jag mosa den med en kratta. Hoppas jag fick dö på den annars kommer jag inte våga vara därinne nå mer.
När jag samlat mod till mig gick jag tillbaka för att se om jag hittade den men jag såg inget så endera lever det lilla äcklet fortfarande eller så mosade jag den till oigenkännlighet. Jag tror och hoppas på det sista!

Som terapi, för att slippa tänka på det lilla äcklet, så tog jag även och städade bilen invändigt och när jag skulle leta rengöringsmedel i garaget blev jag så irriterad på alla grejer som låg där så jag städade lite där inne också.

Nu vet jag inte vad jag ska hitta på. Hade jag haft en pensel så skulle jag ha målat knutbrädorna på huset men vi hade ingen. Måste införskaffas.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Nette

Familj: gift med Andreas, 7-åriga dottern Yasmine, hundarna Loke och Freja, katterna Josefine och Ida, kaninerna Alice och Katja Bor: i ett hus på landet

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela