Livet på landet

Äntligen!

Publicerad 2013-02-06 20:57:49 i

Nu har jag äntligen kommit igång med tredje etappen på min väg mot ett bättre och hälsosammare liv, träningen.

Jag startade min resa med att gå ner 15 kg i vikt. Tyvärr är det nu "bara" 13 kg eftersom jag gick upp några kilo under julen som jag fortfarande inte lyckats bli av med helt.

Andra etappen var att sluta röka och det måste jag säga var den lättaste utmaningen. Jag har nu varit helt rökfri i nästan 4 månader.

Den sista och för mig svåraste etappen har jag alltså påbörjat nu och det är att komma igång och börja träna.
I måndags var jag i väg till gymmet första gången och provade på och fick en genomgång på maskinerna. Det var grymt peppande att ha någon som hela tiden kollade så jag gjorde rätt och gav tips och råd. Det slutade med att jag löste ett årskort.
Idag var jag iväg för andra gången och sen blir det en sväng till på fredag.
Jag har tänkt att jag ska ta mig iväg tre gånger i veckan.

Att träna på gym är min grej. Bara jag tar mig iväg så tycker jag det är roligt och känner mig stolt över mig själv när jag är klar.

Den sista tiden har jag verkligen kännt att det är dags att börja lägga mer krut på mig själv, att göra saker som är bra för mig och får mig att må bra!

När jag tänker efter vad jag har åstadkommit det senaste året så känner jag mig stolt över mig själv. Man kan bara man vill!
Jag har en bit kvar till målet men jag är iaf på jäkligt god väg!

7 kg till ska vara borta innan sommaren och jag ska ha en starkare och friskare kropp.

Nu kör vi!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Nette

Familj: gift med Andreas, 7-åriga dottern Yasmine, hundarna Loke och Freja, katterna Josefine och Ida, kaninerna Alice och Katja Bor: i ett hus på landet

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela