Livet på landet

Mer rabarber

Publicerad 2012-09-13 20:44:02 i Allmänt,

Jag plockade in de sista rabarberna i söndags och nu har jag googlat runt efter recept på vad jag kan göra av dem.
Tidigare har jag gjort marmelad så det har jag flera burkar av. Provade även rabarberchutney och den blev väl sådär. Gjorde en rabarberkaka förra veckan som blev jättegod men tyvärr skulle den ha varit inne i ugnen lite längre så den blev alldeles rinnig.
Nu har jag hittat ett nytt recept på rabarberkaka med vaniljglasyr som jag ska prova att göra imorgon. Håller tummarna att det blir gott.
 
Yasmine fyller 8 år på måndag så det passar bra med lite extra fikabröd att bjuda på.
Tidigare har vi gjort rimbobullar, chokladdoppade cocostoppar och snickerskaka. Tror det får räcka så.
Det blir ju tårta och glass också, plus lite köpekakor.
Är man heltidsarbetande föräldrar så får man fuska lite och köpa färdigt;-)
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Nette

Familj: gift med Andreas, 7-åriga dottern Yasmine, hundarna Loke och Freja, katterna Josefine och Ida, kaninerna Alice och Katja Bor: i ett hus på landet

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela