Livet på landet

No smoking!

Publicerad 2012-11-09 22:18:01 i Allmänt,

Idag är det 3 veckor sen jag rökte en cigg.
Det har gått riktigt bra, jag hade ett återfall efter ca tre dagar. Det var första gången jag drack vin och då blev suget för starkt så jag måsta röka två ciggaretter men efter det har jag inte rökt nånting.
 
Under veckorna känner jag inte att jag saknar det överhuvudtaget. Jag kan få ett litet sug om jag dricker vin men inte värre än att jag kan skaka bort det. Jag känner mig mycket fräschare och får mer tid över till annat. Sen sparar jag pengar också=) Tror att jag ska börja sätta undan de pengarna varje månad. Nu var jag ingen storrökare men det gick ca 3 paket i veckan så det blir ju runt 600 kr i månaden. Det är ca 7200kr per år som jag sparar=) Det kan man göra nåt kul för istället.
 
Nu hoppas jag att det håller i sig och att jag inte kommer att börja röka nåt mer=)
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Nette

Familj: gift med Andreas, 7-åriga dottern Yasmine, hundarna Loke och Freja, katterna Josefine och Ida, kaninerna Alice och Katja Bor: i ett hus på landet

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela