Livet på landet

En bra början

Publicerad 2012-11-18 13:01:12 i Allmänt,

 
Det har börjat bra med promenader både idag och i går=)
Jag och Andreas och hundarna har varit ut och gått. Igår gick vi i Måga och idag tog vi en runda här hemma. Jag får väldigt ont i ryggen när jag går och Andreas är fortfarande inte bra i knäet som han spräckte i fjol så det blir inga jättelånga promenader till att börja med, ca 3 km har vi gått nu i början. Sen får man bygga på allt eftersom. Jag mätte runda vi brukar gå här hemma, som jag tidigare har trott varit ca 1 km men den var faktiskt över 3km lång så det var ju bra=)
Yasmine sov över hos mormor i natt så därför har inte hon varit med men ska försöka få med henne också i fortsättningen.
 
Vi gick även runt på våra "ägor" för att leta en julgran och vi hittade en riktigt söt lite gran som vi bestämde oss för.
Vi har faktiskt lyckats hitta tre granar på vår egen mark som har varit riktigt täta och fina för att vara vanliga granar. Inget går ju upp emot kungsgranarna men de kostar ju därefter också. Dessutom tänkte jag ha granen på ett nytt ställe i år och där är det inte så jättestor plats men jag tror att granen vi hittade kommer passa perfekt där.
 
Jullådorna är inburna från förrådet och jag har gått igenom alla ljusstakar och stjärnor och alla funkade=)
Jag gick även igenom julgardinerna igår och bestämde vilka jag ska ha, funderar om jag ska börja stryka dem också så är det bara att sätta upp dem sen till första advent.
Det är bara fönstren i Yasmines rum kvar och putsa annars är det också klart. Det som återstår är den årliga julstädningen. Vi brukar göra en riktigt storstädning till jul. Det är inget jag ser fram emot men det är skönt när det är klart och allt är rent och fint, ett tag iaf.
 
Jag känner mig riktigt nöjd med mig själv att jag har haft så bra framförhållning i år. Känner att jag har koll på läget=)
 
Känner mig riktigt nöjd med tillvaron just nu. Det enda som saknas är SNÖ sen är allt tipp topp!
 
 
 

Kommentarer

Postat av: Lina

Publicerad 2012-11-21 18:22:52

Du är så duktig på alla sätt Nette!!! Du kommer greja detta!!:D Kram

Svar: Tack Lina=)
Nette

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Nette

Familj: gift med Andreas, 7-åriga dottern Yasmine, hundarna Loke och Freja, katterna Josefine och Ida, kaninerna Alice och Katja Bor: i ett hus på landet

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela