Livet på landet

Rabatten på plats

Publicerad 2012-05-19 22:29:17 i Allmänt,

Nu står nya rabatten på plats, fattas bara lite blommor nu.
Älskling har snickrat ihop en ram och jag har grävt och skottat grus för att få den på plats.
Var på granngården och handlade några säckar med jord och några funkiaplantor. Ska ta några ormbunkeplantor från pappa bara de har kommit upp sen skulle jag få några plantor av min faster.
Just nu ser det lite pluttigt ut med bara några pytte plantor i ena hörnet men bara allt kommer på plats och får växa till sig så kommer det nog att bli bra=)

Vi har fått riktigt mycket gjort ute i trädgården den här långhelgen. Köpte plantor och planterade i blomlådor och krukor igår så nu kan sommaren gärna få komma.
Köpte tomat och paprikaplantor till växthuset också men de får stå inne ett tag till tills det blivit lite varmare väder ute.

Ikväll har vi haft vänner på besök och käkat hemlagad kinamat. Gott!
Nu börjar jag känna mig lite trött efter en hel dag ute med massa arbete, blir nog snart sängen.
Imorgon ska vi till parken på barnensdag=)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Nette

Familj: gift med Andreas, 7-åriga dottern Yasmine, hundarna Loke och Freja, katterna Josefine och Ida, kaninerna Alice och Katja Bor: i ett hus på landet

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela