Livet på landet

Planteringdags

Publicerad 2012-05-17 23:21:38 i Allmänt,

Det var som tur var inte magsjuka som Yasmine hade=) Det har hänt några gånger förut att hon har hostat så hon har spytt. Däremot så hade hon inte orkat att åka till skolan igår med tanke på hur lite sömn det blev.

Idag har vi fixat ute. Jag och Andreas har tagit undan det sista skräpet efter stormen och försökt att elda upp kasan som belv men det gick inget vidare, det var alldeles för blött.
Vi var in på Granngården och handlade jord till växthuset och smultron till Yasmine land. Så nu i kväll har jag och Yasmine gjort i ordning i växthuset och satt lite fröer. Timjan, basilika, olika salladsorter, brytbönor och rädisor har vi sått än så länge. Sen när det blir lite varmare ska vi plantera gurka och tomater också.

 
Mina två favorit kryddor


Imorgon ska jag och mamma åka till Hudik och hälsa på mormor som ligger på sjukhuset. Hon är inge vidare pigg för tillfället så det känns skönt att åka dit och hälsa på.
Blir en lite sväng på stan med och kolla om man hittar nåt skoj=)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Nette

Familj: gift med Andreas, 7-åriga dottern Yasmine, hundarna Loke och Freja, katterna Josefine och Ida, kaninerna Alice och Katja Bor: i ett hus på landet

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela