Livet på landet

Omelett, lätt som en plätt

Publicerad 2012-05-30 18:07:50 i Allmänt,

Ett frukosttips om man försöker att undvika kolhydrater är att förbereda en omelett som man sen kan ha i kylskåpet och bara ta en bit på morgonen och värma på.

Jag har ofta brukat gjort äggröra och även fast det går fort så kan det ibland vara lite knappt om tid när man ska iväg på morgonen.
Då har jag istället gjort en omelett i ugnen som jag sen delar upp så den räcker några dagar.

Jag brukar ta 6 ägg, nån dl mjölk och vispgrädde, lite keso, kryddor och ibland nån god riven ost som jag vispar ihop och häller i en ugnsform och stoppar in i ugnen tills den "stannat".
Sen är det bara att ta en bit på morgonen och värma på i micron, superenkelt. Den brukar räcka 5-6 dagar.
Till det brukar jag äta nån finncrisp med pålägg, skinka, sallad eller nåt annat som man har hemma för tillfället.

Kommentarer

Postat av: Madde

Publicerad 2012-05-30 18:40:52

Smart med keso i, det ska jag prova. Jag brukar ha i philadelphia ibland också, gott! =)

Flatbröd heter det ja, det är Kavli som är leverantör. Bara 3-5g kolhydrater och 13 kcal per skiva.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Nette

Familj: gift med Andreas, 7-åriga dottern Yasmine, hundarna Loke och Freja, katterna Josefine och Ida, kaninerna Alice och Katja Bor: i ett hus på landet

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela