Livet på landet

Veckan som har gått

Publicerad 2012-03-30 19:25:42 i Allmänt,

Vilken vecka det har varit!
Fullt upp hela tiden men nu är det äntligen fredag och man kan vila ut lite.
Måndagkväll var det möte med jobbet. Tisdag Me and I visning hos Emma. Onsdag jobade jag långpass. Torsdag var vi på kalas hos Jon.
Känns att man inte riktigt hunnit med allt man vanligtvis brukar göra efter jobbet men nu har jag hunnit ikapp så ikväll blir det en riktig slökväll framför TV:n med fredagsmys och familjen=)

Jag fick en riktigt rolig överraskning på jobbet den här veckan.
Det har varit en tjänst ute som jag sökt och i tisdags kallade cheferna in mig och meddelade att tjänsten var min om jag ville ha den=)
Jag tackade ja och tror att det kommer att bli riktigt bra det här.
Jag har jobbat ganska mycket med uppgifterna på den nya tjänsten sen tidigare och de var jättenöjda med mig och ville gärna ha med mig i teamet. Så på måndag börjar jag=)
Jag kommer nu bla att ringa ut till kunder istället för att sitta på inkommande samtal samt att det är ett mer fritt arbete där man mer kan påverka sina arbetsdagar.
Tror det kommer passa mig perfekt!

Jag och Yasmine bakade cakepops idag när vi kom hem och vi har precis provsmakat en varsin. Mumsigt!
Jättelätta att göra och man kan låta fantasin flöda fritt och dekorera i all oändlighet.
Våra blev väl inte direkt som de man ser i recepten men de är gjorda med glädje och kärlek och det är viktigast=) Goda var de iaf.

Man tar bara ett paket kakor med fyllning (t.ex ballerinakakor) kör dem i en mixer och blandar sen med philadelphiaost till det blir en deg. Rullar kulor och sticker i en pinne. In i kylen ett tag så de stelar sen är det bara att doppa dem i smält choklad och pynta dem som man vill.






Ungefär sånna här kycklingar gjorde vi också, fast våra blev lite mer "personliga" ;-) 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Nette

Familj: gift med Andreas, 7-åriga dottern Yasmine, hundarna Loke och Freja, katterna Josefine och Ida, kaninerna Alice och Katja Bor: i ett hus på landet

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela