Livet på landet

Tisdag

Publicerad 2012-03-13 21:23:35 i Allmänt,

Vi hade en jättehärlig helg i fjälllen. Massor av snö, skoteråkning, glada barn och långa dagar ute i fjällvärlden med korvgrillning och glada människor=)

Tyvärr tog jag inte med min kamera så några bilder har jag inte att visa.
Synd eftersom man hade kunnat fått många vackra bilder på den underbara utsikten uppifrån fjällen.

Tråkigt när man kommer hem till barmark, is, blåst och lort=(

Jag skulle gärna kunnat stanna i fjällen till efter påsk så man slapp det här skitvädret.
Det här är den absolut värsta tiden på hela året!
Det finns absolut inget att göra ute, det luktar snusk överallt, är skitigt, blåsigt och halt=( Men om några veckor så är det förhoppningsvis över.

Tänk vad perfekt det skulle vara om det var jätte mycket snö ända till påsk sen bara över en natt så var snön borta och allt var torrt och fint, solen sken och våren var här=)

En till nackdel med den här årstiden är att allt smältvatten rinner ner i vår brunn så vattnet går inte att dricka och det luktar jord om det=(
Igår började det och nu kan vi inte ens duscha hemma. Vi får åka till pappa och hämta vatten och duscha där.
Jag som är smått beroende av att få ta en morgondusch för att vakna till liv men det är bara att glömma för tillfället.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Nette

Familj: gift med Andreas, 7-åriga dottern Yasmine, hundarna Loke och Freja, katterna Josefine och Ida, kaninerna Alice och Katja Bor: i ett hus på landet

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela