Livet på landet

Glad igen!

Publicerad 2012-07-11 22:23:35 i Allmänt,

Idag är jag mycket gladare igen=)
 
Jag pratade med lillebror igår så nu har vi bestämt att vi åker till Gävle på måndag och stannar två nätter och kollar in deras nya lägenhet, shoppar och åker på Fjärranhöjder och badar=) Härligt!
 
Ännu gladare blev jag när jag kom hem och såg att altanen var nästan klar=)
Andreas och pappa har kämpat och slitit hela dagen så nu är alla plintar och reglar på plats, de hann till och med börja med trallvirket nu ikväll=) Mina duktiga killar♥
Kanske kan jag fira in semestern med ett glas rosé på altanen ändå på fredag=)
De hade lyckats hitta stolpskor som passade till plintarna så vi slapp åka tillbaka med dem!
 
Jag passade på att klippa gräsmattan ikväll när det var uppehåll. Det var verkligen på tiden. Var nog en och halv vecka sen vi klippte sist eftersom det har regnat hela dagarna.
Blev väl inte världens bästa resultat eftersom den var så blöt men det duger.
 
En lite undran: Är det okej att stjäla cyklar bara för att man är flykting?
Fick den känsla efter att ha läst artikeln i dagens LjP om cykelstölderna i Järvsö...

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Nette

Familj: gift med Andreas, 7-åriga dottern Yasmine, hundarna Loke och Freja, katterna Josefine och Ida, kaninerna Alice och Katja Bor: i ett hus på landet

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela