Livet på landet

Bröllop

Publicerad 2012-07-23 17:09:47 i Allmänt,

I lördags var vi på Andreas brors bröllop.
De gifte sig i Järvsö kyrka och sen var det bröllopsfest på folketshus i Järvsö.
De var så fina!
Det blev en trevlig kväll/natt trots en lite glädje sänkare i början av kvällen men vi ruskade av oss det och hade en trevlig kväll iaf.
Emma ställde upp hela dagen/kvällen/natten både som frisör, hundvakt och chaufför. Du är bäst♥ 
 
Igår var vi lite slöa och låg mest och latade oss.
 
Idag kom äntligen TVn så nu slipper vi ligga uppe i sovrummet och kolla.
Det blev en lite större TV än den vi hade innan, hade Andreas fått bestämt så hade den blivit mycket större men nån måtta får det ju vara;-) Man behöver ju inte ha värsta bioduken.
 
Annars har det inte blivit så värst mycket gjort idag. Vi har varit till grannen och fått lite instruktioner till när jag ska vara häst, kalv och grisvakt. Har snusat lite med lilla söta kalven Göran. Han blir flaskmatad för hans mamma stötte bort honom så han står och snuttar på fingrarna när man sticker fram dem=)
Vi har städat till kaninen och rensat lite ogräs och börjat lagt lite plattor framför trappen till altanen.
Freja och Loke kom hem efter att ha varit i Groland i två dagar så nu är ordningen återställd igen. Alla djur och barn är hemma.
 
Skulle behövt varit in och handlat lite men känner inte för att åka någonstans, ska försöka att övertala Andreas att åka istället;-)
Jag känner mig helt tömd på energi och vill helst inte göra nåt överhuvudtaget men jag tänkte iaf försöka koka marmelad och chutney på rabarbern som jag plockat in. Googlade några recept som verkade smaskiga.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Nette

Familj: gift med Andreas, 7-åriga dottern Yasmine, hundarna Loke och Freja, katterna Josefine och Ida, kaninerna Alice och Katja Bor: i ett hus på landet

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela