Livet på landet

6 dagar kvar...

Publicerad 2012-07-05 21:30:42 i Allmänt,

Snart helg igen och sen är det bara en vecka kvar att jobba innan semestern!!!
Kommer bli underbart med 6 veckors semester och bara göra vad man vill, inte behöva kliva upp tidigt varje morgon, bara kunna ligga och dra sig i sängen hur länge man vill och umgås med familjen och pyssla på i trädgården.
Altanen är på G och vi har grävt ner fem av nio plintar. Måste på Karl Hedin imorgon och byta fyra av dem eftersom de inte hade balkskor som passade till dem=( Ska ta mig ett lite snack med butikschefen som lovat massa som han inte kunnat hålla, här ska prutas för sveda och värk!
Bara vi fått ner plintarna och fått till bärlinorna så kommer det gå fort sen. Hoppas att själva däcket kan bli klart i slutet av nästa vecka så kanske vi kan inviga det lagomt till min semester börjar på fredag=) Sitta där och njuta i solen med ett glas rosé och grillat.
Vi får se sen om vi ska ha räcke eller inte men bestämmer vi oss för det så bygger vi nog det nästa år. Har inte bestämt än om vi ska göra korsräcke eller repräcke, måste fundera lite på det.
 
Blev lite sugen på glass efter att vi hade varit ute i solen och slitit så jag gjorde en glassmothie på frysta blåbär, hallon och mango plus lite vaniljyoghurt som jag körde i mixern, mumsigt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Nette

Familj: gift med Andreas, 7-åriga dottern Yasmine, hundarna Loke och Freja, katterna Josefine och Ida, kaninerna Alice och Katja Bor: i ett hus på landet

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela