Livet på landet

2012

Publicerad 2012-01-02 12:38:15 i Allmänt,

Så har vi lämnat 2011 bakom oss för att istället gå vidare i 2012. Kommer som vanligt ta ett tag att vänja sig vid att det är ett nytt år.

Började att skriva lite om året som har gått, med både positiva och negativa händelser, men raderade det och blickar framåt istället.
2012 har alla förutsättningar för att bli ett riktigt bra år med tanke på hur bra jag mår och att det mesta känns positivt just nu=)

Just nu är jag lycklig över att det har snöat rätt så mycket ute och att det fortfarande snöar! Jag vägrar släppa hoppet om att vi kommer att få en riktig vinter! Tänk om det kunde vara minusgrader också så snön fick ligga kvar.
Så här långt så måste ju den här vintern vara den sämsta på många år. Jag kan inte komma ihåg en varmare och mer snöfattig vinter iaf.
Det måste ju vara något allvarligt fel när det är plusgrader och regn i december!
Förra veckan var riktigt deprimerande med grön gräsmatta och is!
Det finns absolut ingenting att göra ute när det är sånt väder. Det finns ingen snö så man kan inte åka pulka, spark, skidor eller skoter. Det är svinhalt så man kan inte gå ut och gå. Förstår inte hur det kan finnas folk som tycker att det är bra med sånt väder! Bor man i Norrland så har vi 4 årstider och en av dem är faktiskt underbar, snöig och kall vinter!
Vill man inte ha minusgrader och snö så kan man flytta söderut!

Funderar på om jag ska städa bort julen helt och hållet idag. Vi har bara kvar julgardinerna och pyntet i fönstren, resten städade jag bort i fredags. Det är ju bara det att det blir så tomt utan allt julpynt...

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Nette

Familj: gift med Andreas, 7-åriga dottern Yasmine, hundarna Loke och Freja, katterna Josefine och Ida, kaninerna Alice och Katja Bor: i ett hus på landet

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela