Livet på landet

Mansskoter!

Publicerad 2012-01-05 18:47:32 i Allmänt,

Idag har vi äntligen fått tillbaka obejktivet till kameran så nu blir det snart lite bilder här på bloggen igen=)
Vi fick ett helt nytt och behövde inte betala nånting för det=)

Jag har även inhandlat ett par nya gåskor i gore tex idag för presentkorten jag fick i julklapp. De är lite uppbygda vid innerfoten så jag hoppas att det blir bra för mina knän. Ska ev in och prova ut ett par specialsulor nån dag också eftersom jag har sånna problem med mina knän. Nu hoppas jag att de funkar bra, med tanke på priset. Skulle nog inte ha köpt så dyra skor om jag inte hade haft presentkort. Jag är lite dumsnål ibland;-)

När vi kom hem från köpingen så tänkte jag och Yasmine ta en skotertur upp på berget och kolla hur det ser ut där efter stormen.
Vi drog på oss skotermunderingen och gick ut för att starta Andreas skoter men den var inte sammarbetsvillig för fem öre=( Jag stog och ryckte och ryckte som en tok men det fanns inte en tillstymmelse till att den skulle starta. Till slut fick jag så ont i armarna så jag gav upp. Vi provade att kicka igång Yasmines skoter också men den ville inte heller=( Så vi tog hundarna och gav oss ut på en sparktur istället. Sen blev det massa snow racket(snöbräda som Yasmine fick i julklapp) åk i backen så vi fick oss rejält med motion, samtidigt som vi hade väldigt kul=)

När Andreas kom hem så sa jag åt honom att han skulle gå ut och försöka starta skotern. Tro´nt på fan att den startade på två ryck när han provade! Nu har jag iaf konstaterat att hans skoter är en mansskoter som inte tycker om tjejer!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Nette

Familj: gift med Andreas, 7-åriga dottern Yasmine, hundarna Loke och Freja, katterna Josefine och Ida, kaninerna Alice och Katja Bor: i ett hus på landet

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela