Livet på landet

Potatisbakelse

Publicerad 2012-02-25 19:49:56 i Allmänt,

Mmmmm vilken god middag jag fick till ikväll.
Fläskytterfilé med potatisbakelse och kantarellsås, beasås till resten av familjen.

Hittade receptet på potatisbakelsen på en blogg för nån vecka sen och tänkte att jag måsta prova den. Kommer absolut att göra den fler gånger!

Man kavlar ut smördeg och lägger på ett lager med pressad potatis, västerbottenost och de kryddor man tycker om, jag tog salt, peppar och timjan. Sen rullar man ihop den skär i ca 2 cm tjocka skivor, lägger på en plåt och penslar med ägg och strör över ost. In i ugnen på 200 grader ca 20 min.
Annorlunda och underbart gott.
Ni måste absolut prova!

Nu laddar vi för melodifestivalen och hoppas att kvällens startfält är bättre än förra veckans.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Nette

Familj: gift med Andreas, 7-åriga dottern Yasmine, hundarna Loke och Freja, katterna Josefine och Ida, kaninerna Alice och Katja Bor: i ett hus på landet

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela