Livet på landet

Min älskade familj

Publicerad 2012-02-14 19:58:16 i Allmänt,

Idag blev det plockmat till middag, lite räkor, sallad, vitlöksbröd, kallskuret, ost och kex mm.
Det är ju kul att göra nåt lite roligare när det är Alla Hjärtans Dag=)

Jag fick en bukett med rosor och chokladpraliner av stora älsklingen och ett Alla Hjärtans Dag kort av lilla älsklingen ♥
Chokladpralinerna var ju inte allt för bra för min viktnedgång men de var jäkligt goda;-)
Andreas fick en skjorta och Yasmine fick örhängen och ett matchande halsband.

Jag är en sån som tar varje tillfälle i akt att fira speciella dagar. Tycker det är kul att göra nåt lite extra för att pigga upp vardagen som annars mest bara lunkar på i samma fotspår. Många tycker bara det är påhitt från handlarna för att tjäna extra pengar men vem bryr sig. Det är väl kul att ha lite extra mys och romantik så här på en surtisdag=)



Idag blev snickarna klara med igenbygget av fönstret i vardagsrummet, nu är det bara målning kvar.
Jag blev nöjd med resultatet. Äntligen en hel vägg och dessutom slipper vi ett till fönster!
Nu börjar jag faktiskt tycka att vi har ganska lagomt många fönster i huset, vi har byggt igen tre och ett har vi ställt ett skåp för så nu är jag rätt så nöjd. Förstår inte alls de som bygger nya hus med jätte stora fönster överallt. Ok om man har en vacker sjöutsikt men annars förstår jag inte vitsen med massa fönster. Det blir alldeles för ljust, jobbigt att putsa och det blir kallt och dragit.


Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Nette

Familj: gift med Andreas, 7-åriga dottern Yasmine, hundarna Loke och Freja, katterna Josefine och Ida, kaninerna Alice och Katja Bor: i ett hus på landet

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela