Livet på landet

Som ett brev på posten...

Publicerad 2012-12-28 09:40:48 i Allmänt,

...kom förkylningen.
Jag är glad att den kom nu efter julfirandet och förhoppningsvis är över innan vi åker till fjällen och firar nyår. Efter all stress på jobbet så var det väntat att den skulle bryta ut när man blev ledig och tar det lugnt. Jag har kännt att den legat och lurat flera veckor nu.
Det är värst på nätterna när man vaknar flera gånger och ligger och vrider och vänder på sig. Det kliar och kittlar i halsen och näsan och ögonen rinner. På dagarna är det bättre men jag känner mig matt och orkeslös.
Idag ska jag iaf försöka ta mig ut på en sparktur och få lite frisk luft.
 
Det var meningen att jag och Yasmine skulle gå på bio på Sune i Grekland igår men Jon ville också följa med och då var jag inte längre välkommen;-) Passade iofs bra för mig då jag inte är så pigg. Andreas skjutsade och hämtade dem istället. Yasmine tyckte den var bra men den var inte alls som boken sa hon.
 
Igår kastade vi ut granen för den började barra så mycket. Jag brukar nästan alltid ta undan granen innan nyår men resten av julpyntet får vara framme ett tag till.
När jag höll på att dammsuga upp allt barr så hittade vi en till julklapp som hade hamnat under soffan. Till Yasmine från Freja. Det var en bok som jag hade letat efter tidigare på dagen när vi kollade igenom Yasmines julklappar=)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Nette

Familj: gift med Andreas, 7-åriga dottern Yasmine, hundarna Loke och Freja, katterna Josefine och Ida, kaninerna Alice och Katja Bor: i ett hus på landet

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela