Livet på landet

Svampplockning

Publicerad 2012-08-24 09:15:21 i Allmänt,

Det funkade jätte bra med askorbinsyran i Yasmines hår! Allt det gröna försvann efter en behandling=) Jag trodde man skulle behöva hålla på flera gånger innan man såg resultat. Synd att jag inte har vetat om det tidigare så hade hon sluppit gå omkring med grönt hår... Men nu vet vi iaf till nästa gång=)
 
Jag och Emma var ut och plockade svamp igår. Tyvärr blev resultatet bara två kantareller och några blåbär.
 
 
Jag stekte upp dem när jag kom hem och lade dem på finncrisp med brieost, mumsigt!
 
 
Efter att vi hittat björnspillning, björnrivna träd, färska älgspår och en plats där en björn legat tyckte vi att det fick vara bra med friluftsliv så vi åkte hem.
De senaste åren har jag blivit så otroligt björnrädd så jag vågar knappt vara ute i skogen. Jag är livrädd för att möta en björn. Det är så synd eftersom jag alltid tyckt om att strosa runt i skogen.
 
Pappa skjutsade Yasmine till skolan idag. Hon hade haft en bra första dag och verkade tycka att det var kul att träffa alla kompisar igen. Idag ska hon ha med sig en kompis hem, jag åker och hämtar dem när skolan slutar. Innan dess ska jag städa och eventuellt baka nån kaka tills Yasmine fyller år. Ska även in och handla gräsfrö så vi kan så gräsmatta i helgen.
Idag är sista dagen på min semester. Efter helgen börjar vardagen igen men det känns helt ok nu när Yasmine ändå har börjat skolan. Det är bara tråkigt att vara hemma själv på dagarna ändå så lika bra att jobba och göra lite nytta och tjäna stålars=) Och att få träffa alla härliga arbetskamrater!

Kommentarer

Postat av: Emma

Publicerad 2012-08-24 09:36:02

Määän, jag som tänkte dra med dej på en sväng runt sjööön... Så, jag antar du slipper städa ;)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Nette

Familj: gift med Andreas, 7-åriga dottern Yasmine, hundarna Loke och Freja, katterna Josefine och Ida, kaninerna Alice och Katja Bor: i ett hus på landet

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela