Livet på landet

Skolstart

Publicerad 2012-08-23 11:32:26 i Allmänt,

Nu är det slut på sommarlovet och Yasmine har börjat i andra klass.
Jag följde med henne till skolan idag och träffade hennes nya lärare, som verkade jättetrevlig, och kollade på deras nya klassrum.
 
 
Tyvärr så slutade läraren som hon hade i ettan och det har varit oklart ända tills förra veckan vem den nya läraren skulle bli.
Även Yasmines bästa kompis har slutat så nu är de bara sex tjejer kvar i klassen, totalt är de 24 st. Verkar vara lika i hela kommunen, det föddes tydligen många fler killar än tjejer 2004. Det är synd att det blir så eftersom det har en tendens att bli stökigare med många killar men jag hoppas att den nya läraren har lika bra pli på dem som Åsa hade.
 
Efter jag vinkat av Yasmine så handlade jag lite inför helgen och köpte även askorbinsyra som vi ska tvätta Yasmines hår med och försöka få bort grönskimmret som hon har fått eftersom vi har koppar i vattnet=( Det är inte farligt att dricka, det har vi gjort tester på, men det är ju inte så kul för henne att gå omkring och vara grön i håret. Jag och Andreas har ju mörkt hår så på oss syns det inte.
Vi ska väl köpa reningsverk när vi får råd men det går på flera tiotusentals kronor. Det vi fick tips om att köpa skulle gå på 90.000 kr!
 
Nu vet jag inte riktigt vad jag ska hitta på, kanske kolla på en film eller nåt.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Nette

Familj: gift med Andreas, 7-åriga dottern Yasmine, hundarna Loke och Freja, katterna Josefine och Ida, kaninerna Alice och Katja Bor: i ett hus på landet

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela