Livet på landet

Rimbobullar

Publicerad 2012-08-22 12:43:30 i Allmänt,

Idag ställde jag klockan på halv nio så jag skulle komma upp i hyfsad tid. Sista veckan har jag legat till runt tio nästan varje morgon. Imorgon så ska vi upp runt sextiden så vi hinner bli klara tills skolan börjar. Usch vad jobbigt det känns=(
Jag vill ha lite extra tid på mig på morgonen så man inte behöver stressa, då blir hela dagen förstörd. Går hellre upp lite tidigare så vi kan ta det lugnt och vakna i lugn och ro.
 
Nu på förmiddagen så har jag bakat rimbobullar, eller förberett dem iaf. De ska stå och jäsa i 2 timmar efter att man bakat ut dem så jag ska strax ställa in dem i ugnen.
De är de absolut godaste bullarna tycker jag. Dessutom behöver de bara jäsa en gång.
Här är receptet om ni vill prova dem.
 
 
De är så goda så jag ska till och med smaka en när de är klara, trots att jag inte borde;-)
Yasmine fyller snart år så jag har börjat baka lite och stoppat i frysen nu när jag har varit ledig.
 
Appropå hennes födelsedag så önskar hon sig ett Nintendo 3DS och vi funderar på att köpa ett sånt här:
 
 
Helst ville hon ha ett blått spel men hon ville även ha dogs and cats spelet till och det blir billigare att köpa det här paketet. Det gjorde inte så mycket om det blev ett rosa spel sa hon=)
Känns lite skönt att hon för en gångs skull önskar sig nåt, annars vet hon nästan aldrig vad hon vill ha i födelsedagspresent eller julklapp.
 
Vi tog nyss en cykeltur halvvägs upp på berget med hundarna och kollade om vi såg nån bäver men den hade nog gömt sig eller flyttat därifrån.
 
Nu ska tvätten hängas, golvet dammsugas och bullarna gräddas=)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Nette

Familj: gift med Andreas, 7-åriga dottern Yasmine, hundarna Loke och Freja, katterna Josefine och Ida, kaninerna Alice och Katja Bor: i ett hus på landet

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela