Livet på landet

Jag vill ha massor med jul

Publicerad 2011-11-18 17:42:47 i Allmänt,

Fredag igen, underbart!

Jag känner att jag är på ett strålande humör idag=) Det ska visst bli snö på söndag, ev redan ikväll!

Tänk vad underbart det skulle vara om man vaknade upp imorgon och snön låg vit och vacker på backen=)
Nästa helg är det ju första advent så det är verkligen på tiden att snön tar och kommer snart.

Jag älskar verkligen vintern och framförallt JULEN!!!

Less is not more när det gäller julen för mig.
Då ska man vräka på ordentligt med massor av julpynt, STOR gran, ljusslingor överallt, massor av god mat och julgodis, julmusik dygnet runt, massor av härliga människor och så klart massor av julklappar!

Tänk när man hittar den där perfekta julklappen, då är min lycka gjord!
December är min favorit månad. Tänk all planering och alla förväntningar inför julen. Jag går som på moln hela december, helt lyrisk.

FVar och hämtade ut ett paket med några julklappar idag.
De ska läggas undan så att jag kan slå in dem sen när snön har kommit och julkänslan har infunnit sig.
Det är viktigt det där med julklappsinslagningen. Den ska helst utföras med massor av snö ute, tomtar överallt och underbar julmusik=)

Vi ska inleda lite smått med lussebullsbakning imorgon eller på söndag=)
Sen måste jag ta fram julgardiner och alla mina kartonger med julpynt.

På fredag så kommer Addera hit och putsar fönstren sen ska jag sätta upp julgardinerna.


Kommentarer

Postat av: Malin

Publicerad 2011-11-19 12:30:57

Måste nog komma över så du får smitta mig med lite julkänsla :-)

Postat av: Nette

Publicerad 2011-11-20 20:51:04

Jag försökte ju i fjol att få dig att inse hur underbar julen är men jag vet inte riktigt om jag lyckades- Men jag ska göra mitt bästa för att omvända dig=)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Nette

Familj: gift med Andreas, 7-åriga dottern Yasmine, hundarna Loke och Freja, katterna Josefine och Ida, kaninerna Alice och Katja Bor: i ett hus på landet

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela