Livet på landet

Träning

Publicerad 2011-03-29 08:02:32 i Allmänt,

Igår blev det en prommis runt sjön med Emma.
Känns att man är otränad, fick ont i benhinnorna efter halva varvet men det är bara att kämpa sig vidare, ont ska med ont fördrivas. Vi körde lite intervaller den första halvan och det gick förvånansvärt bra att springa.

Jag har nog aldrig varit så otränad som jag är nu så det är verkligen på tiden att ta sig i kragen och börja komma igång med träning nu!
Ev ska jag följa med Emma på Pace ikväll. Hade ju ändå tänkt lösa årskort där så egentligen är det lika bra att göra det så fort som möjligt så man kommer igång.
Vi får ju tillbaka 75% på priset för träningskortet genom jobbet så det blir inte dyrt alls=)



Har funderingar på om jag ska köra en ny modifast kur i nån vecka, för att komma igång ordentligt med viktminskningen. Känns som det går alldeles för långsamt just nu. Jag har fortfarande 8 kg kvar att gå ner innan vi åker, om jag ska nå mitt mål. 
Samtidigt är det kanske inte så smart att både börja träna och köra kur samtidigt....provar nog ändå och ser hur det går.
Jag brukar ju äta riktig middag samt ha fridag på lördagar så det blir ju inte jätte extremt.

Om allt går som jag vill så skulle jag vilja lägga upp träningen så här:

Träna på gym 3 dagar/vecka
Gå ut och gå 5dagar/vecka
Cykla på motionscykeln minst 3km varje dag 

Så ser mitt drömsenario ut men jag vet att det inte är någon idé att lägga ribban för högt från början för då lessnar jag snabbt.

Lite motion är bättre än ingen motion alls!

Kommentarer

Postat av: Emma

Publicerad 2011-03-29 09:04:55

vaddå eventuellt?! Det är klart att vi ska iväg åh träna ikväll!!!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Nette

Familj: gift med Andreas, 7-åriga dottern Yasmine, hundarna Loke och Freja, katterna Josefine och Ida, kaninerna Alice och Katja Bor: i ett hus på landet

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela