Livet på landet

Killtokig

Publicerad 2011-03-05 13:27:34 i Allmänt,

Igår satt jag och Yasmine och kollade igenom HM katalogen efter lite nya vår/sommar kläder.
Vi brukar kryssa allt som vi vill ha.
När hon skulle bläddra till barnkläderna så fastnade hon på herrsidorna med underkläder. Jag frågade varför hon kollade på de sidorna. -Det är ju snygga killar, blev svaret=)

Sen när vi kom till barnklädessidorna och skulle bläddra förbi killkläderna så gick det väääldigt långsamt.
-Kolla på kläderna du mamma så kollar jag på killarna.
-Han var snygg å han med å han....

Trots alla disstraktioner så hittade hon en massa kläder också;-)

Nu ska jag ta och fortsätta med målning och tapetsering i sovrummet.
Väntar på att pappa ska komma och hjälpa till med tapetseringen för det är så krångligt att göra själv. Mannen har rymt iväg på skoterträff.
Var in och handlade mer färg så nu är det bara att dra igång igen.

Jag och Yasmine har hållt på hela morgonen och målat. Hon har tapeterat "sitt hus" en kartong som hon har gjort ett hus av. Hon tyckte det var roligare att smeta på tapetklistret med händerna än med pensel. Hon körde ner hela händerna i klisterhinken=)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Nette

Familj: gift med Andreas, 7-åriga dottern Yasmine, hundarna Loke och Freja, katterna Josefine och Ida, kaninerna Alice och Katja Bor: i ett hus på landet

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela