Livet på landet

Simskola

Publicerad 2011-01-20 21:02:25 i Allmänt,

Idag har jag varit iväg med Yasmine och tre av hennes tjejkompisar till badhuset i Färila. De har börjat på simskola.
Var runt på tre ställen och hämtade upp alla barn på dagis/skola sen drog vi iväg.
Det gick förvånansvärt bra att hålla reda på hela gänget, de var så duktiga och fixade allt själv.

Yasmine fick en kallsup när de skulle titta under vattnet, sen var det inte lika roligt längre men hon höll ut hela passet iaf, fast det blev några tårar. Hon tycker absolut inte om att vara under vattnet eller att få vatten i ögonen men jag hoppas att det kommer bli bättre.
Jag hoppas att hon kommer lära sig simma den här terminen. Målet med fortsättningskursen är att de ska kunna arm- och bentagen och simma med hjälp av armkuddar. Jag vill att hon ska gå simskolan tills hon lär sig simma själv och sen får hon välja om hon vill fortsätta och ta märken.

Nu har Andreas kommit hem igen och jag tror att han var trött efter att ha suttit på kurs hela dagen coh sen kört hem från Stockholm för nu gick han upp och lade sig. Är väl bäst att jag gör mig i ordning och gör honom sällskap=)

Kommentarer

Postat av: Emma

Publicerad 2011-01-21 00:28:04

Men släng i batterier då så kommer jag!!; Fast jag vill faktiskt inte väga mej inför dej... Men får väl så lov ;)

Super kul! Men 5 kilo... Det blir väl bra! Vi kör invägningsdag nu så snart som möjligt!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Nette

Familj: gift med Andreas, 7-åriga dottern Yasmine, hundarna Loke och Freja, katterna Josefine och Ida, kaninerna Alice och Katja Bor: i ett hus på landet

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela