Livet på landet

Nu är julen borta

Publicerad 2011-01-06 19:55:42 i Allmänt,

Idag har jag städat hela dagen. Jag har plockat undan alla julsaker och storstädat och satt upp nya gardiner.
Skönt att få allt "som vanligt" igen men samtidigt lite sorgligt för nu är julen deffinitivt slut.

Pappa, Andreas och Per-Åke har hållt på ute med skorstenen idag så nu är det nästan helt klart=) Det är den översta delen kvar och sätta dit men vi måste köpa stöd först så den inte blåser omkull. Andreas ska in och kolla efter det imorgon så om han får tag på det så blir det klart på lördag!
Sen ska sotaren hit och besikta och rören ska dras klart så vi kan köra igång allt.

Nu ikväll så lagade vi mys middag med oxfilé, rödvinssås, halluomi och filodegsknyten med potatismos smaksatt med bacon, timjan och västerbottenost. Riktigt mumsigt var det! Vi firar 6 år som förlovade idag. För även fast man är gift så kan man ju fira förlovningsdag också. Vi firar både bröllopsdag och förlovningsdag så får man dubbelt så många tillfällen att fira=)

Nu ligger vi på soffan och slappar. Jag och Yasmine har spelat spel men hon vill gärna ha sina egna regler så vi var lite oense ett tag;-) Nu har hon hoppat in i duschen sen blir det godnattsaga för henne. Hon och jag är lediga imorgon men Andreas ska iväg och jobba.

Kommentarer

Postat av: Emma

Publicerad 2011-01-07 06:25:26

Åh, vad synd att jag jobbar då, annars hade vi kunnat hitta på nåt!

Postat av: Malin

Publicerad 2011-01-07 08:35:43

Grattis :-) Kan jag anställa dig som kock någon gång????

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Nette

Familj: gift med Andreas, 7-åriga dottern Yasmine, hundarna Loke och Freja, katterna Josefine och Ida, kaninerna Alice och Katja Bor: i ett hus på landet

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela