Livet på landet

Lycklig, lycklig

Publicerad 2011-02-21 20:21:49 i Allmänt,

I morse när vi klev upp hade vi 18 grader på nedervåningen och idag när vi kom hem var det 19 grader inne=)
För de flesta är det en självklarhet att komma hem till ett varmt hem men så har det tyvärr inte varit för oss..förrens nu=D

Det känns så skönt att slippa stressen att börja tokelda så fort man kommer innanför dörren för att få upp värmen lagomt tills man ska gå och lägga sig. Det låter säkert löjligt att man kan vara så glad för lite värme men det är en sån otrolig lättnad, en stor tyngd har lyfts från mina axlar.
Nu eldar vi två gånger om dagen och har varmt hela tiden istället för att elda oräkneliga antal brasor för att få lite halv varmt.
Jaja nu ska jag sluta att tråka ut er med mitt bladder, men jag är j-vligt glad iaf;-)

Vi har fixat lite till i sovrummet nu ikväll. Nu är all renoveringstapet uppsatt.
Imorgon ska jag börja måla lister och fönster och förhoppningvis får vi upp gips på den väg som ska gipsas.
Sen i mitten/slutet av veckan hoppas jag att vi kan börja tapetsera.

Bara vi får klart väggarna kan vi börja dra upp vattenburna element på övervåningen med.

Ska ta och göra en inverntering i vårt färgförråd och kolla om vi kanske har en burk med snickerifärg där. Onödigt att köpa nytt om det finns.
Men färg till golvet och väggen ska jag iaf inhandla imorgon. Efter det är det bara virket till väggen kvar att handla.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Nette

Familj: gift med Andreas, 7-åriga dottern Yasmine, hundarna Loke och Freja, katterna Josefine och Ida, kaninerna Alice och Katja Bor: i ett hus på landet

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela