Livet på landet

På väg ner

Publicerad 2011-12-30 22:05:27 i Allmänt,

Imorgon är sista dagen på min utmaning då jag skulle ha nått mitt mål, att ha gått ner tio kilo. Nu kommer jag inte att nå det målet men jag känner mig nöjd ändå och kommer att fortsätta kämpa. Ca 12 kilo till ska bort, helst innan sommaren.

Jag hade gått ner 8,5 kilo innan julen sen har det blivit lite julmat och annat gott den sista veckan så jag var lite nervös när jag ställde mig på vågen i torsdagsmorse, men jag blev glatt överraskad när jag såg att jag bara gått upp 0,4 kg! Helt ok tycker jag med tanke på att jag inte alls har hållt igen utan ätit det jag har varit sugen på. Däremot blir jag mätt mycket fortare nu och får inte alls i mig lika mycket som förut.

Efter helgerna ska jag fortsätta med modifasten igen och jag tror att jag kommer nå mitt första mål ganska snart=)

Många klagar på pulverdieter och verkar mena att det är att ta den lätta vägen och att man går upp allt så fort man slutar med det. Jag tycker att alla gör det som passar dem bäst och behöver inte bry sig i hur andra gör för att gå ner i vikt!

Jag vill ha snabba resultat och tycker det här funkar bra för mig. Oavsett vilken metod man väljer för att gå ner i vikt så kan man självklart inte gå tillbaka till samma gamla vanor när man nått sitt mål, då går man så klart upp i vikt igen. Det handlar om valen man gör efter man nåt målet.

Jag har som mål att gå ner 20 kg och skulle aldrig ha tålamodet att bara gå ner nåt enstaka kilo i månaden, då skulle jag ge upp ganska fort.

Det krävs dessutom stor självdisciplin att sitta och dricka sina drinkar medans man kollar på alla som sitter runt omkring en och äter massa god mat!

Nej nu gick mannen upp till sovrummet, bäst jag följer med;-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Nette

Familj: gift med Andreas, 7-åriga dottern Yasmine, hundarna Loke och Freja, katterna Josefine och Ida, kaninerna Alice och Katja Bor: i ett hus på landet

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela