Livet på landet

Säg den lycka som varar...

Publicerad 2011-12-02 21:55:40 i Allmänt,

Vi som var så lyckliga över att det äntligen kommit snö och man fick riktig julkänsla, så förvinner den efter bara två dagar=( Nu börjar jag bli jäkligt less på det här skitvädret! Gröna gräsmattor och plusgrader i december!?! Helt fel! Nu ska det var stora drivor med vit underbar snö.
Och ja jag tänker fortsätta att gnälla och tjata om snön tills den kommer för att stanna!

Får väl åtminstone glädjas åt att det är fredag och att jag ska få shoppa loss på söndag;-)
Det har varit en intensiv vecka med flera långa arbetsdagar, möten och massa fix.

En annan sak positiv sak är att jag har gått ner 1,6 kg den här veckan=)
Jag och Emma har en liten tävling där vi ska gå ner ett visst antal kilo till jul. Mitt mål är ca 5 kg och som det känns nu så flyter det på bra=) Jag har dessutom gått ner 5 kg de senaste två månaderna.
Jag har nu 13kg kvar till mitt slutliga mål där jag kommer till min trivselvikt. Efter det så kanske jag skulle vilja gå ner 5 kg till men det får vi se hur jag känner då.
Jag har kört på Modifast till lunch och middag och havregrynsgröt till frukost under veckan. Helgerna är det svårare att hålla diet för då vill man gärna äta nåt gott med familjen. Ska se hur det går nu i helgen, kommer antagligen att gå upp lite då men ikväll har jag inte kännt mig speciellt sugen på att proppa i mig massa onyttigheter. Blev några chips men sen kände jag att det fick räcka.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Nette

Familj: gift med Andreas, 7-åriga dottern Yasmine, hundarna Loke och Freja, katterna Josefine och Ida, kaninerna Alice och Katja Bor: i ett hus på landet

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela