Livet på landet

Nyårsplanering

Publicerad 2011-12-29 14:37:00 i Allmänt,

Idag har vi varit och handlat mat och dryck till nyårsmiddagen. Glömsk som jag är så åker jag ifrån handlingslistan men  när jag kom hem och checkade av den så var det bara två saker som jag glömt att handla.Kanske inte har så dåligt minne ändå;-)

Till förrätt blir det plockmat med lite allt möjligt smått och gott, bla vitlöksbröd, räkröra, laxröra, oliver mm.
Till varmrätt blir det oxfilé Wellington(för de flesta iaf) med potatisgratäng och massa olika såser och röror.
Efterrätten hoppar vi över, istället blir det ostbricka med marmelader och frukt.

Köpte rosa bubbel som jag tänkte göra en liten fördrink av.

För barnen blir det korv eller kyckling med pommes, chokladpudding och bål.

Vi blir ett helt gäng med vuxna och barn här, härligt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Nette

Familj: gift med Andreas, 7-åriga dottern Yasmine, hundarna Loke och Freja, katterna Josefine och Ida, kaninerna Alice och Katja Bor: i ett hus på landet

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela