Livet på landet

Drömmer jag?!?

Publicerad 2011-12-28 19:06:23 i Allmänt,

Inte mycket tid över för att sitta vid datorn nu men idag har jag iaf satt mig och kollat igenom lite bloggar och uppdaterat mig vad som händer där ute.

Julaftonen var helt underbar ingen stress, massor av trevliga människor, god mat och hur mycket julklappar som helst=)
Var rädd att det skulle bli stressigt med tanke på att vi skulle runt på massa ställen på julaftonen men det gick hur bra som helst. Det var faktiskt riktigt skönt att inte vara hemma hos oss en jul och slippa ha ansvaret för mat och att alla ska ha det bra, i år fick vi bli uppassade istället=)

Juldagen hade vi fest här hemma hos oss med en hel hög goa vänner och släktingar.
När jag skulle gå och lägga mig vid tretiden så blåste det ganska bra ute och precis när jag var på väg upp gick strömmen. Jag somnade iaf ganska fort och vaknade inte förrens på morgonen när Andreas berättade att ett träd blåst omkull. Lite halvlullig gick jag ner för att kolla och trodde fortfarande att jag var full och såg i syne när jag såg att vi hade en tall in igenom vardagsrumsfönstret!

Två och en havl tall hade blåst omkull över vårt hus och en del hade åkt in genom fönstret så hela innerväggen under fönstret hade vikt sig innåt och det var en stor spricka genom hela fönster brädan. Utanför fönstret såg man bara massa grenar från träden som låg där.
Ett annat träd hade blåst över vägen upp til vårt hus, för att inte tal om hur det såg ut på hela gården med massa grenar överallt!
Precis det uppvaknande man vill ha en annandagsmorgon när man är lite smått bakis!

Det var bara att börja sopa upp glas och försöka få igen hålet i fönstret. Elen hade fortfarande inte kommit tillbaka. Mitt på dagen någon gång fick vi ström igen så jag kunde börja dammsuga upp allt glassplitter.

Andreas och PJ kämpade på ute med att få undan det mesta av träden.

Nu har vi börjat få hyfsad ordning ute på gården, tack vare Andreas bror PJ. Det ligger fortfarande massor av grenar och bös överallt som vi får ta eftersom vi hinner.

Försäkringsbolaget kommer hit och kollar imorgon men det är redan klart att de kommer att ersätta oss för skadorna.

Jag känner mig lättad över att det bara var materiella skador som man relativt lätt kan fixa och att ingen blev skadad. Tur också att det inte är så kallt ute med tanke på att vi bara kunnat sätta för fönstret provisoriskt än så länge.

Igår var jag och Yasmine till Hudik och shoppade med lillebror och Lina.
Jag köpte en ny mobil, en HTC Wildfire S, som jag försöker komma underfund med hur den fungerar=) Massor med finesser som jag inte har en aning om vad de är till för. Idag missade jag två samtal för att jag inte visste hur man gjorde när man svarade;-) men nu har jag iaf lärt mig det.
Yasmine hittade två nyårsklänningar på rean. Hon kunde inte bestämma sig för vilken hon skulle ha så vi tog båda.

Nu blev det mycket text och inte en enda bild. Hoppas vi får tillbaka obejktivet till kameran snart.
Ska se om jag kan få över lite bilder från pappas kamera på förödelsen på annandagen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Nette

Familj: gift med Andreas, 7-åriga dottern Yasmine, hundarna Loke och Freja, katterna Josefine och Ida, kaninerna Alice och Katja Bor: i ett hus på landet

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela