Livet på landet

Orkeslös

Publicerad 2011-04-05 16:37:23 i Allmänt,

Blev hemma från jobbet idag.
Jag har ju, som jag skrivit om tidigare, inte mått så bra de sista veckorna. Jag kände mig inge pigg igår heller men jag tog mig ändå iväg på jobbet. Men i morse var det tvärstopp. Tog mig knappt upp ur sängen, helt orkeslös och allt snurrade. Jag var iaf upp och skickade iväg Yasmine till skolan, pappa kom hit och hämtade henne.

När hon åkt gick jag och lade mig igen och sov till klocka ett! Vet inte när jag sov så länge sist, men det var verkligen välbehövligt. Känner mig lite piggare nu och hoppas att jag kan jobba imorgon igen.
Jag har ju långdag imorgon men jag pratade med chefen och känner jag mig inte bättre så kommer jag ev bara att jobba eftermiddagen, eftersom det är då det är minst folk.

Jag har funderat på om det ev är vattnet som har gjort mig dålig, fast konstigt att inte resten av familjen är dåliga isf. Vårt vatten blir alltid brunt på våren när smältvattnet kommer. Det rinner ner in brunnen och fitret klarar inte av att rena det. Vi upptäckte att vattnet var brunt i söndags men det kan ju ha varit dåligt tidigare också. Nu får vi hämta vatten i dunkar som vi har till att dricka och till matlagning.

Nästa projekt blir nog att borra en ny brunn men det kostar ju en massa pengar så det blir till att spara ett tag först.

Nu hoppas jag att mina älsklingar kommer hem snart. Ikväll blir det hämtmat, orkar inte laga nåt idag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Nette

Familj: gift med Andreas, 7-åriga dottern Yasmine, hundarna Loke och Freja, katterna Josefine och Ida, kaninerna Alice och Katja Bor: i ett hus på landet

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela